Предлагам на вниманието на колегията един нов
УРБАНИСТИЧЕН ПРОЕКТ ЗА ОПТИМАЛНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА СПОРТНИТЕ ТРЕНИРОВЪЧНИ КОМПЛЕКСИ В СОФИЯ И ДРУГИТЕ БЪЛГАРСКИ ГРАДОВЕ, ОСНОВАНИ НА ПРОЕКТА ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА ПОДЗЕМНИТЕ НИВА НА ТРЕНИРОВЪЧНОТО ФУТБОЛНО ИГРИЩЕ, В РАМКИТЕ НА СПОРТНИЯ КОМПЛЕКС И СТАДИОН „РАКОВСКИ“ В СОФИЯ –
Предлагам за нотариална заверка урбанистичен проект, свързан с оптималното използване на ПОДЗЕМНИТЕ НИВА под територията на тренировъчното футболно игрище, находящо се в границите на спортния комплекс „Раковски“ в квартал „ Иван Вазов“, Столична община, както и при всички подобни и възможни за експлоатация терени, в българските градове. Предлагам да се използва подземното ниво на всеки, градоустройствено възможен, тренировъчен терен за многофункционални градски дейности, използвайки всички строителни системи и методи, традиционно или автоматично обзаведени и оборудвани. Примерът с този тренировъчен терен, е нивелетно по-висок от тангиращата го улица „Балша“ от изток и от тупика от север, обслужващ спортната гимнастическа зала. Собствеността върху спортния комплекс „Раковски“ е държавна и се управлява от поделение на Министерството на вътрешните работи, но навсякъде в страната тя би могла да бъде с различна, както различна би била и функционалната им реализация. Проектът предвижда използването на подземните нива за изграждане на паркинг за граждани и гараж, който ще обслужва, единствено* жителите на квартал „Иван Вазов“, при ясно сепариране и отделяне на пространствата и обема им, както и входовете към тях. Функциите, на определените пространства, се определят от интересите на собственика на спортния терен, инвеститора и нуждите на града. Съществуващото тренировъчно поле се възстановява, след окончателното изграждането на нивата под него. То запазва своите предишни функции и собственост. Проектът ще приеме колите от улиците на квартала, ще ги опази от кражби и от неблагоприятни природните въздействия, и ще освободи улиците за автомобилно движение. Проектът предвижда използването на около 4500 кв. метра площ и би могъл да приеме около 190 коли, а при два подземни етажа – до 390 коли при традиционно използване и 514 коли при автоматизирано. Тези подземни нива, с възможностите за създаване на пространства с различна височина, са подходящи за всички спортове, за всички видове развлечения, за търговски обекти от всякакъв характер, за различни технологични, диспечерски и контролни градски функции, за културни и телевизионни зали, за складове и архиви и други. Те ще обогатят функционално всеки град, а усвояването им ще ограничи изцяло уличното автомобилно паркиране в жилищните квартали. Подходите към това полуподземно или изцяло подземно съоръжение ще са от улица „Балша“ от изток**. Достъпът до всеки друг, с подобна функция обект, се определя от съществуващите градски и природни нивелетни условия. Проектът предлага използване възможностите на подземните нива на всички спортни и тренировъчни, открити и незастроени терени, в структурите на българските градове за различни по предназначението си обекти, като се запазва предишната функция и собствеността на теренните нива.
Декларирам с подписа си, че преставеният градоустройствен проект е оригинален проект, не е заимстван и не използва чужди проекти за създаването му. Нотариалната заверка осигурява авторството и пази интересите ми от присвояването и използването му, без изричното ми съгласие.
арх. Михаил Д. Петков / София 1408. Бул.“ Витоша“ N176, ет. 4, ап.14
24. 05. 1993 г. / 09. 12. 2015 г.
- С проекта е възможно да се осигури услугата почасово паркиране и гариране, както и други подходящи или свързани с нея услуги, за жителите на кв. „Иван Вазов“ и кв. „Стрелбище“, за клиентите на пазар „ Иван Вазов“, за пациентите на Александровска болница, „Иван Рилски“, Военна болница и другите със същата функция в района, Южен парк, училища, банки, офиса на Здравната каса, други офис сгради, фирмени магазини и прочие. Важен момент и подкрепа за оптималното използване и изграждане на обект „Раковски“ е връзката на подземното пространство с бъдещата метростанция от третия лъч на Метрото под кръстовището на бул. “България“ и бул. „Гешов“, като непосредствеността й носи пълноценна услуга и гарантиран интерес за използването на бъдещия подземен паркинг-гараж, при ясни контакти с наземния обществен градски транспорт. Обектът ще се превърне във важен, за южната част на града, център.
- Проектното решение на вход / изход към всеки подобен обект се решава, съобразно транспортно-комуникационната схема на всеки град. За обекта „ Раковски“ е налице отличен вариант, при който връзката с комуникационната мрежа на града се реализира / при вливане и отливане / от източното трасе на бул.“ България“, а контактите с жилищния квартал “Иван Вазов“ остават изцяло пешеходни!
- При всеки подобен обект, осигуряващ и градски нужди, могат да се използват възможностите на нотариално заверения ни проект, за предоставяне и на други услуги, свързани с притежанието на леки превозни средства - като застраховане, продажба на части и консумативи, чистота, пакетирана храна, охрана и наблюдение, и други подходящи.
- Комплексният обект, връзките с метростанцията, пазара и анексите към тях, биха могли да се изградят в публично-частно партньорство, между носителите на вещните и интелектуалните права, Общината и носителите на средствата за изграждането му.
Михаил Петков / 09. 12. 2016 г.
|