Възможно ли е развитие на сюрреализма в архитектурата?
Ако да - би било уникално и забавно, впечатляващо, оживяващо града, човешко, детски смешно, интелигентно, майсторско и цветно,
и шарено като живота.
Има бъдеще!
Живее и с настоящето.
...................................................
Споделям казаното от арх.Ерик ван Егерат – вместо да строим поредният небостъргач трябва да се заемем с благоустройството на красивите градски площади и градини. Вложенията в красотата и уюта на градовете винаги се откупуват, като Ротердам, където със средстватa от градския бюджет бе направен скъп, но много интересен мост.
...................................................
След разкриването на археологията и експонирането й трябва да се подхванат основните градски пространства, паркове и обществени сгради.
Градът няма нужда от мъртва археология, а от една добра сплав - между нея и съществуващия живот, с този на гражданите му и вплетена с другите му богатства.
...................................................
Преподавателите по специалност архитектура са с по-различна дейност от другите преподаватели.
Едните преподават знания и логика, а другите, освен това, учат и възпитават въображение! То категоризира нивата на професионалните възможности при упражняване на професията.
Студентите по архитектура трябва да се учат да развиват въображението си, а учи ли ги някой на това?
Много важно, че могат да работят и чертаят чрез компютърните програми!
Преди години тази работа се изпълняваше от чертожнци, създаващи архитектурната творба, дори от скица на архитекта - немащабна, върху някакво листче!
Кой учи днес бъдещите архитекти да мислят, за да станат истински представители на тази уникална човешка професия, а не чертожници?
Мисля, че никой!
Защото и на тези, които трябва да ги учат, е нужно непрекъснато да се учат и усъвършенстват! Винаги съм мислил, че преди да обучаваш другите, трябва най-напред сам да знаеш достатъчно!
...................................................
Възможно ли е да се оптимизират формите на обучение и да се създадат определени степени в обучението на студентите по архитектура така, че да излизат научени -
* само да администрират, като урбанистите например,
* да обучават или
* само да творят, но специализирани в рамките на определени вътрешни степени – за дизайн, за интериор, за промишлени и граждански обекти или за градско и териториално планиране?
Ще се спестят много усилия и средства, ще се успокоят нереализуеми творчески амбиции, ще се предотвратят градоустройствени, икономически и утилитарни вреди !
Ще спечели обществото и архитектурата!
...................................................
Обучението изисква придобиване на познания в различните възможности на абстрактното мислене и добиване на ясновидски поглед към бъдещето!
Учат ли студентите на въображение, моделират ли го, възпитават ли го?
Задълженията при обучението на архитекти са значително по-сериозни и трудни от преподаването на знания на другите специалности,
защото най-трудно е да подпалиш въображението и да го подчиниш на разума!
Михаил Петков /
Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.
/ 2009 - 2014 г
|